En dag som denna


Jag är lite för rädd för att jag ska bli en sån där konstnärlig typ ni vet. Som det bara lyser igenom att man är kreativ lagd. Typ på klädstilen, hur man pratar (VAD man pratar om)...
Jag är nog rädd för att få en etikett. Fast egentligen kanske det bara är mina egna etiketter jag är rädd för...?


Jag trivs mer och mer på skolan. Just nu står nog textilsalen högst (när vi inte håller på med vävteori), annars är det nog till min egen förvåning keramiken! Hade i och för sig den första bildlektionen idag, så har inte hunnit komma in i det riktigt än. Är akvarell som ska läras där för tillfället.

Börjat få ordning på rummet nu. Riktigt mysigt! Överväger dock att byta till ett tomt rum i huset, som är större än den lilla vrå jag bor i just nu. Hade ju varit mer praktiskt. Fast compact living är jag ju van vid sedan två år..

Helgen innehöll besök hos Johan S i Osby och hos Samuel i Ljungby. Däremellan även IKEA. Förstår inte hur man lyckas komma upp i så höga summor när man kommer till kassan när allt är så smått och billigt?! Men där gick man som konsument återigen på försäljningstricken.. 

Kan ju halvt avslöja att bilfärden från Ljungby till Osby på lördagkvällen var den första av de resor jag förfasat ska komma sedan långt innan jag inskaffade mig ett körkort. Ni förstår nog kära läsare att en resa på 7 mil inte borde ta två timmar, och behöva ha assistans från föräldrarna över telefonen medan de sitter på eniro.se..??
Tycker själv det är ganska roande att tänka på det så här i efterhand! Men det är smått oroande över att jag  vet att det kommer hända igen. Haha.


På torsdag är det Glimmaspelen på skolan. Fem-kamp och utklädnad är det som gäller. Min klass ska ha temat frukt&grönt. Två syr varsin dräkt som ett blåbär och lingon. Sött! Själv vet jag inte vad det ska bli. En jordgubbe kanske? Någon med något annat smart förslag?



Nä, nu ska jag gå och brodera!
Eller sova.
Eller dricka kaffe kanske?


Nåväl. Fridens!



Kommentarer
Postat av: Carro

Jag tycker lätt att du ska vara en physalis :D

Hur kul som helst! Om du syr en sån dräkt, jag lovar att komma bara för att se den :D

Du är underbar som du vet!

2008-09-02 @ 19:28:40
Postat av: Lovisa

Haha, tänkte på det jag med, men la ner det lika fort jag kom på det. Är bra svårt fixa :P Just nu lutar det åt att vara potatis, har nämligen en brun klänning. Praktiskt skulle jag vilja påstå! DU är ljuvligast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback