en helt vanlig textiltorsdag



Jag har fått mina skor och de satt bra.
Och de var snygga! Otroligt.


Har suttit från morgon till kväll i textilsalen idag. Jag är lite trött nu. Har planerat väv och suttit med min grannlåt. Vi har ett miniprojekt som ska vara klart om en vecka.. jag har inte haft inspirationen på topp direkt så jag känner att tiden flåsar mig lite i nacken nu. Blir nog häng i textilsalen lite i helgen, skulle jag tro.


Ikväll har jag gått på Glimåkravandring. Vi fick lite guidad tur och jag insåg att jag inte hade gett byn en ärlig chans. De hade ju till och med en möbelaffär och en presentaffär med smycken, porslin och lite smått och gott, (vi var aldrig förbi presentshopen, men den ska visst finnas) utöver elektronik-, keramik-, blom och garnaffärerna jag redan sett.
De har massa industrier och ett vävstolsmuseeum. Men vävstolarna görs inte här längre. De var någon i Dalarna som köpt upp dom. Vår guide lät lite bitter. Varför då, undrar jag?!


Fick telefonsamtal från Jönköping idag som muntrade upp. Jocke, Hanna och Gabriel tänkte visst på mig! Sånt känns alltid bra. Tacka för vänner!


Så var det nästan helg igen.





Kommentarer
Postat av: en glad armbandsägare....=)

TACK!



2008-09-23 @ 17:01:41
Postat av: Lovisa

Varsegod :)

2008-09-23 @ 17:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback