någon annanstans någon annan gång.



Jag vill gå på bal.
Ha en flådig klänning som är alldeles för mycket för någon annan fest.
Planera smycken, sminkning och håruppsättning i flera veckor, och leta tills jag i panik får lov att köpa ett par skor, som i alla fall funkar, eftersom jag inte hinner leta mer.
Jag vill höra alla andra planera deras kväll och få vara smakråd på vilken sjal som passar bäst och om de ska ha diademet eller om det ger intrycket "för mycket"...

Jag vill känna mig tjejig, förväntansfull och vacker.

Men nu sitter jag här i mina svarta mjukisbyxor, inlindad i min halsduk och har svårt att äta på grund av munsår.



Kommentarer
Postat av: Carro

Sen får man elegnat kliva ur en vacker vagn dragen av hästar. När dörren på vagnen öppnas möter dej en hand som hjälper dej ur för att sen kyssa din handskbeklädda hand så där fint och gentlemannamässigt.

Sen dansar du och den Gentlemannamässiga gentlemannen fina, sofistikerade och elegnata danser hela kvällen!

Postat av: Lilla Blå

Och så strosar ni hand i hand ut i på balkongen där ni kan se månens strålar glittra i havet. Han står bakom dig och lägger sina händer på dina axlar. Du vänder dig graciöst om och ser in i hans mörka ögon.

Hans hand drar försiktigt bak en hårslinga som fallit fram på din kind.

Du tittar blygt ner men han lyfter försiktigt upp ditt ansikte igen.

Allt är perfekt.

Låter dig drömma om resten själv...;)

Du är ljuvlig my luv!

2008-11-26 @ 20:54:50
URL: http://redstreamer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback