GOD JUL





Är hemma i Tasbäck.



Spelar piano tills öronen värker,
äter godis till magen spänner,
frasar snö under sulorna
och träffar vänner i de röda stugorna.
Jag önskar eder alla en fridefull julhelg
och ät er inte full på alla galej!
Ty lite måste alltid sparas åt riset från malta,
denna ljuvliga men väldigt bastanta.
Själv söker jag vila och frid,
bortom Sälens vintriga skid-
fjäll med snötäckta toppar
som jag hoppas inte bjuder på ovälkomna droppar.
Förutom glögg, tomtar i skum och flötig knäck
blanda då Jesusbarnet in i din lilla julesäck.
Ty Han har huvudrollen i denna tradition,
vilket man ofta glömmer mitt i allt don.
Så tag nu och försök minnas vad som hände
den gången då stjärnan hängde
högt ovanför det lilla stallet i staden-långt bort,
och som fylldes av bebisen med Gudagenombrott!
Frid vare med er alla,
låt Jesusnamnet skalla.






Jag ber om ursäkt för klena rim, men klockslaget föder inga Nobell-meningar..

God natt.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag vill ge dig stående ovationer

för att du inte nödrimmar på Lasse Kronér,

nej, världen vore allt fin om alla var som du,

hoppas att julen din blir god för jag ska sova nu.

Postat av: maja

jag gillade det!

Frid och god jul och gott nytt år!

Kram kram

2008-12-25 @ 05:43:07
URL: http://minemale.blogg.se/supernanny
Postat av: Lovisa

haha, jag tackar :)

2008-12-26 @ 18:26:20
URL: http://lollorosso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback