Orkeslös

Efter intensiva dagar, och sen totalt lugn, drabbas man av den klassiska sjukan. Och jag har åkt på den. Rejält. Har feber, ont i huvudet och är förkyld. Blä.

Afrika-Johanna kom idag och hälsade på, och stannar till imorgon, så jag trotsade febern och gick till Thimons och fikade med henne och Martin. Mysigt! Årets första uteserveringsfika. Hurra!


Helgen/veckan i sthlm har varit intensiv men underbar. Galet bra undervisning om vad vi är kallade till: bota sjuka, resa upp döda, driva ut demoner, hela spetälska, och inte "ska jag bli pastor eller missionär?". På kvällsmötena som var öppna i storkyrkan blev 30 helade varje kväll minst, och ännu fler sista kvällen när de gick ut på stortorget och fortsatte be... Mäktigt! Gud är stor och verklig! Och vi har Guds auktoritet inom oss. Vi har händer att använda till det Gud har tänkt.

En sak jag reagerade på, som blev en aha-upplevelse, är kraften i ett vittnesbörd. Hur genom att en berättar att Gud helat en muskel tex, skapar det tro i en annan med samma problem med en muskel -att Gud kan hela även den! Ibland blir människor helade bara de hör ett vittnesbörd, utan att ens fått förbön! Och vilken kedjereaktion det kan ge, för att en berättar sitt vittnesbörd. Så var inte tyst med vad Gud gjort för dig!

Nu måste jag dricka honungsvatten, om jag ska kunna prata mer ikväll. Men blir nog sängen väldigt snart. Förra natten stördes av huvudvärk och feber... Nu är det nog med självömkan!

Gårdagen var mysig, med grillning på Vätterstranden. Ljuvligt!

Gud älskar dig oavsätt, glömt inte det.

Fridens tankar i ditt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback