Den ena dagen är den andre olik

Nu sitter jag i Efs, bor i Pingst och har inget mer att göra idag.

Det är spännande det här kära vänner. Jag har bott i Katolska kyrkan i två veckor och hjälpt till lite grann. Har varit i Pingst och ryckt in i deras LP verksamhet. De har fika och lunch för missbrukare onsdag-torsdag, otroligt bra grej! Idag var jag till Efs och erbjöd mina tjänster, så har skottat snö och städat i bokhyllor. Fick kaffe och mat, vilket känns som välsignelser när man har all mat i papperskassar på golvet i rummet, för tillfället, och kylvarorna i ett annat hus.. De är otroligt gulliga och är så tacksamma för hjälp, så känns roligt vara här! Ska hit imorn med, och kommer nog hänga här en del i veckan.

Det är otroligt nyttigt att hela tiden ta dagen efter vad som dyker upp längs med timmarnas gång. Jag vet aldrig när jag vaknar var jag kommer hålla hus, vad jag ska äta, eller vilka människor jag kommer möta. För tillfället bor jag alltså i Pingst i en av deras lägenheter. Stugan jag fick ha hos Katolikerna är uthyrd denna vecka pga av att de har ikonmålnings-kurs med en ortodox biskop. Han håller ett föredrag imorn kväll som jag nog ska gå på.

Igår var jag på konsert med Old Town Gospel Choir, det var kul! Har börjat lära mig hur staden är uppbyggd (mitt lokalsinne är inte särskilt utvecklat), och är otroligt trött på all snö! Har kommit en decimeter minst, med snö sen igår och våren känns väldigt långt bort. Men nu verkar solen orkat fram en sväng iaf, hurra!

Jag borde kolla upp färdmedel neråt landet snart, vet bara inte när jag far...

Jag har lagt på mig mer dialekt. Det är läskigt hur fort jag vänder kappan efter vinden rent språkmässigt!

Ta hand om er. Gud är en stor Gud!

Fridens

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åhh, jag vill också!

Och det där med dialekter är ju kul... Du vet när jag var och hälsade på i aneby och sen på tre dagar så började prata annorlunda... Nästan läskigt.

Massa välsignelser önskar jag dig! Och kramar!/e

Postat av: Carro!

Åh underbart att du har tagit dialekt! Det ger mej ännu fler själ till att ringa dej!
Det vore superdupermega kul om du ville komma första maj! Jonatan kommer sista april, du kanske rent av skulle kunna komma då och gå till brasan med oss? :D

Pöss!

2008-04-14 @ 20:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback