Avreaktion


Ett hjärta.
Så mjukt och skört.
Så lätt sårat. Så lätt fångat.
Så lätt trampat på.
"Var rädd om ditt hjärta"
Så stora ord, sånt ansvar..
.. i slutändan, har jag bara ansvar för mig själv?
Mina handlingar och val leder till konsekvenser som hamnar över mig själv till sist.
Och sen vara förstående om varför det blev som det blev..
...det är väl ändå att vara vuxen det?


Är så fruktansvärt less på all skit som pumpas ut ur MTV och voiceTV, fattar inte! Ahhh! Snacka om tokskev bild av relationer och utseende.. Lider med de små som matas med det. Usch. Det värsta är att ändå sitter man där och tittar och blir lika påverkad själv. Bahh... jag vill inte vara lättpåverkad. Men det är man, så då far man stå sina kast. Vuxen som man tydligen ska bli och vara... hm.

Är hemma nu. Så underbart skönt.
Var på hockey idag, det var på tiden. Med mamma och pappa, det var ännu mer på tiden, haha!

Bäst att sova sina timmar har jag lärt mig. (usch, inte vuxen.. blä..)
Sov gott.


Kommentarer
Postat av: Carro

Åh min vän! Vuxenlivet alltså, det är väl bara förvirrande må jag säga. Undra om vuxna alltid kommer vara på samma sätt för att man har en bild av hur det är att vara vuxen. Tänk om man bara skulle ändra den och säga nej men vuxna dom gör så här nu för tiden...Undra hur världen skulle se ut då. hmm.. Vi kanske är vuxna fast vi inte vet det :P

2007-11-05 @ 21:37:41
Postat av: Lovisa

Ja, men det känns omöjligt att det skulle funka på någe vis. Men försöka kan man ju alltid :) Ja, vi är nog vuxna i någons ögon iaf, hahaha! Åhe, jobbigt med det ordentliga, ansvarstagande livet.. Mycket enklare bara köra på utan att bry sig. Men tänk vad illa man skulle göra andra och sig själv.. usch

Postat av: maja

Men är det så farligt då?

2007-11-20 @ 17:57:04
URL: http://minemale.blogg.se
Postat av: Lovisa

Farligt? Nä, inte farligt.
Men mer krävande.

2007-11-21 @ 11:20:24
URL: http://lollorosso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback