Att leva som man lär

Jag och Erik har precis haft 2 x40 min lektioner i "Relationer på hög nivå" för klassen. Och det gick bra!
Det var roligt. Så skönt när man känner att man kan slappna av och säga nya tankar när man väl står där, blir så påtagligt att Gud är med en liksom.

Det negativa var att jag insåg under tiden att mitt ordförråd innehåller alldeles för många "liksom". Klurigt att börja finslipa på det medan man pratar framme vid tavlan. Men till nästa gång bör det finnas ett mer acceptabelt antal i mina meningar som kommer ur min mun. Hoppas jag i alla fall.

Bra att påminna sig själv också om hur relationer bör fungera, och att själv försöka vara ett föredömme i det. Man har ju ändå mångas ögon på en det här året. Snacka om utmaning, hela livet.
Relationer är ju ändå det som är livet. Vad spelar det för roll om man är en hejare på något, typ padla kajak, när man har stora behov av att finslipa sin förmåga att umgås med folk. Vad är det som har betydelse i längden?

Nu har jag nästa nöt att knäcka, kvällssamlingen ikväll som jag ska leda. Ytterligare en, är fördjupningsarbetet. Christer gav mig ett hett tips imorse: kvinnans roll i jämförelse med mannens, genom historien och hur den ser ut idag. Inom kristenheten då, givetvis.
Just det, ska kanske dela ett vittnesbörd i Kinnarp på lördag också. Är nämligen möteshelg med klassen då. Jag och Christer som ledare. Sicket team! Blir skoj.

Nu ska vi fara hem. Blir ingen innebandy idag, en förkylning verkar vara på ingång är jag rädd.

Helgen i sthlm var nice, se 
lolite.bilddagboken.se för bilder.

Hoppas du mår bra och känner att du lever ditt liv som du önskar.

Frid

Kommentarer
Postat av: emelie h

weeeey haha ni hade alltså relationer på hög nivå. haha niiice lovisos:) du är för bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback