Inte en dag som alla andra, men som en kväll som när man var liten

Idag har jag jobbat min 7:e dag av en 8:a dagars radda av arbetsdagar.
Jag är lite trött.
Tack och lov att jag jobbar kväll imorn och får sova. Men mor & far kommer hem imorn vid lunch, och innan dess ska jag ha klippt gräset, städat undan och lagat mat har jag tänkt.
Så lär väl gå upp som om jag jobbade dag i alla fall. Haha! Typiskt.


Nu ikväll har jag plockat jordgubbar, granskat hallon fria från mask, ätit mogna mosiga svarta vinbär, plockat röda vinbär, spottat kärnor från körsbär och ätit ett osurt äpple från gården, i den ljumma kvällssolen.
Inte illa vil jag lova!
Det märks att det snart är augusti. Och jag får flashbacks till tiden när man gick ut barfota i det kvällsfuktiga gräset, iklädd pyjamas, och åt av allt som trädgården bjöd på, medan pappa donade och vårdade alla växter och plantor. Ljuva barndom...


Har åkt lite båt idag också med Samuel och Karro. Mysigt att äntligen få komma ut med bensin i motorn! Tihi..


Att få uppenbarelser är inte alltid problemfritt för tankeverksamheten.
Det är då ett som är säkert...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback