Morgondagen

Idag har det varit en kväll fylld av vänner, och en utsökt kladdkaka.
Det bästaste är att det var jag som bakat den! Haha.


Imorgon blir det till att baka inför fikat på lördag med släkten. Undrar vad jag ska slå till med.. kanske chokladrutor från arla.se?

Chokladrutor

Ingredienser

1 1/2 dl hasselnötter eller sötmandel
100 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl strösocker
1 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl kakao

Gör så här

Sätt ugnen på 200°. Hacka nötterna. Rör smör och socker poröst i en skål. Tillsätt ägget. Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao. Rör ner blandningen i smeten. Bred ut smeten till en kaka, ca 25x30 cm stor, på en plåt med bakplåtspapper. Strö över nötterna. Grädda mitt i ugnen 10?12 min. Skär kakan i rutor eller trekanter innan den kallnat.


 



Blir kanske en släng av att vara kreativ med de nyinhandlade färgerna också, hoppas..
Om tiden finns och inspirationen flödar..!



Kommentarer
Postat av: carro

Åh jag bakade oxå en asgo kladdis igår :D
Häärligt vilka bullmammor vi kommer bli ;)
Hoppas din arlakaka blir lika god som du är :P
Miss you baby ;)

Postat av: emelie hedenhös

haha jag gjorde också kladdkaka igår:P

2007-04-12 @ 12:38:26
URL: http://emeliehedljung.blogg.se
Postat av: Lovisa

haha, vi kommer äga bland morsorna på vem som har bäst fika ;D
Ni är saknade!

2007-04-12 @ 17:27:27
URL: http://lollorosso.blogg.se
Postat av: Maja

Rosenskedstorken. SKITFIN! Jag sitter ute i solen med min laptop. Har precis ätit. Du bakar väl för fullt? Jag har tagit på mig keps. Jag har aldrig keps. Men nu har jag det. Haha.

2007-04-13 @ 12:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback