Vart tog håret vägen?

sax












Impulsiv, på gott och ont. Den här gången på ont, skulle jag tro.


Det hela var ju egentligen ganska upplagt för att misslyckas:

Jag gick in i badrummet, klockan var runt 00.30. Kom på att toppa håret vore bra och roligt. Jag vände om, gick in till tvättstugan för att hämta hårsaxen, och jo, den låg där den alltid brukade ligga. Jag greppade saxen och gick in i badrummet igen, tog tag i kammen som låg i skåpet och blötte ner den. Allt var klart. Så började nattens äventyr som skulle sluta vid 03.00..

Grundtanken att "bara toppa lite" höll i sig relativt länge. Under hela klippningen trodde jag. Men i efterhand vet jag ju att jag inte direkt höll mig till den grundidén slaviskt.

Ungefär runt 01.30-02.00 greps jag av panik. Håret på vänstra sidan var plötsligt borta! Mina händer försökte dra i håret som inte fanns. Tårarna började komma och jag gav ifrån mig små tjut som inkallade Camilla (som satt i vardagsrummet och la pussel). Hon försökte så gott hon kunde lugna ner mig, men det tog tid innan jag vågade visa mitt missöde. Vi kom överens om vart jag skulle klippa för att göra det bättre och hon återvände till lappningen av den sönderskurna målade kartongen i vardagsrummet.

Jag försökte, något så när sansad, fixa till det som kunde fixas till. Jag insåg att hellre klippa för lite än för mkt i detta fallet.

Med tårar i ögonen la jag ifrån mig saxen och duschade igenom håret. Jag försökte få mig själv på bättre tankar genom att systematiskt upprepa för mig själv, "du kommer gilla det", "du tycker om det imorrn".

Fortfarande med tårar i ögonen och ytterliggare ett panikanfall senare, med händerna dragandes i håret, kommer jag i säng. 
Funderandes på hurivida man kan använda vax och hårnålar och dyl, för att rädda håret de närmaste månaderna, somnar jag trött och ångrandes in.

Morgonen därpå sågs håret över i hopp om att allt bara var en dröm. Men icke, nog var håret lika kort som några timmar tidigare där i lampskenet i badrummet. Modfälld intraskandes i köket fälls den sammanfattande kommentaren av bror Chrille: det är uppklippt... lite sommarkänsla över det.

Jag vill inte ha sommarkänsla över håret. Jag vill ha långt hår. Det är ju vinter.





Kommentarer
Postat av: emelie

ojojoojojojoojjoj lovisa... haha vilken action hemma i leksand! jag vill se! jag vill se:) det blir nog bra! :)

Postat av: Carro

Min vän!
Kom ihåg att du är superduper snygg, så vare sej du har vinter eller sommar känsla över håret så är du alltid min snygging!
Jag är lite nyfiken måste jag säga, men det är säkert fint!

2007-01-02 @ 09:22:22
URL: http://carolinehjorth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback