Jul, jul

Så var julhelgen förbi! En lugn och skön helg blev det. Fast allt är väl relativt. Med två ungar springandes i huset är det väl aldrig lugnt...


Sammanfattningsvis:

Julens Pappa-skämt: Mats pratade om julbord. Pappa la kommentaren: "Jag tycker det är jobbigt att äta julbord, det är så träigt"

Julens julklapp: De rosa virkade tofflorna av min kreativa bror.

Julens roligaste: Lilla Olofs försök att prata med basröst, med morbror Alex, fast han knappt än kan prata.

tomten

Julens flopp: Pappas försök att spela tomte på julaftonskvällen för Alma och Olof. Olof gick på det, medan Alma utbrast när jag och Charlotte sa "vad kul att tomten kom Alma", "det var ju morfar".

Julens mysigaste: Släktträffen i Tasbäcks bystuga på juldagen. Mammas fikabord svämmade över och salen var fylld till brädden av släktingar som aldrig tidigare varit samlade samtidigt. Alla utom Benja var där. Alla, innebär över 50 personer. Och tack vare mormor består släkten av de den gör.

släkten
Släkten i bystugan

Julens uppträdande: Annandagens sångmöte som bestod av mig, syster, bror, brors fru, Jennifer, Jeanette, moster och Mia. Församlingen var lite svår att få engegerad till en början, men vi hade det roligt iaf!

Julens skräck: När jag trodde att HAN var ute på Noret. Tack och lov att han inte var det, men jag var skakis i säkert en timme efteråt.

Julens förhoppning: Att det går att laga sprickan i gitarren, så den kan göra mig sällskap ner till Ralle!


dans kring granen
Dans kring granen innan tomten dök upp

Julens efterlängtade: Rödbetssalladen, Janssonsfrestelsen och Ris á la Maltan!

Julens överraskning: Plasma-TV'n i utbyggnaden på övervåningen. Nice!

Julens tragiska: Fjelstads-mammans bortgång..

Julens tips: Rosta Tjockbulla i brödrosten!

Julens sysselsättning: 1000-bitars pusslet. Även om inte jag varit den mest engagerade, så har andra suttit där konstant..

olof och chrille
Olof & chrille

Julens samtalsämne: Oc-serien mina vänner sitter djupt fast i.

Julens miss: Fikastunden med vännerna, där de alla delar ut oväntade julklappar, utom Lovisa, som sitter där och grämer sig över att tanken for henne ur huvudet strax innan.

Julens skönaste: den ostressade julen hela helgen faktiskt var, med hela familjen jag inte tidigare firat med!




Spelade Nintendos Wii, eller vad det heter, häromdagen. Nicebajs!

Å Gud är god som vanligt: Gratis nedfärd till Ralle när man inte har pengar. Ren välsignelse! Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback